KamuKontroller – avagy akasztják a hóhért

Mivel több internetes átveréssel foglalkoztam már, talán a legkorrektebb, ha megírom, hogy a szolgáltatásom, a KonyhaKontrolling átverés-e. Minden ilyen elemzésnél a marketinget vagy a szolgáltatást igyekszem kritizálni, nem a személyt. Ez utóbbival kapcsolatban biztos, hogy nem az én értékelésem érdekel (elégedett vagyok magammal 😀 ).

Iratkozz fel a youtube csatornámra (1000 feliratkozó a cél 😉 ), ott hétről-hétre, napról-napra tudod követni a kiadásaimat, illetve ennek a bejegyzésnek a szemkímélő (hallgatható) verziója is ott van feltöltve.

A bejegyzés nyilván a móka része (a hosszú hétvégéken nem nagyon van látogató – nagyon helyesen), de nem tartom magam semmiféle kritikán felülinek. Ha valakinek bármi problémája van a szolgáltatásaimmal vagy a tartalommal, bátran kommenteljen vagy írjon levelet. 😉 A személyemmel kapcsolatos kritikákat inkább e-mailben várom, ha annak nincs köze az oldal működtetéséhez.

Marketing

Kezdjük az értékesítéssel. KonyhaKontroller borzalmas értékesítő. Valószínűleg ez abból jön, hogy borzalmas vásárló, és nem igazán szereti az érzelmeket. Annak ellenére, hogy racionálisan érti, hogy nagyjából mik azok az értékesítési stratégiák, amik az interneten működnek, nem tudja rávenni magát ezek használatára. Aztán panaszkodik, hogy nem jön a vevő…

KonyhaKontroller követőinek nem kell értékesítési kurzusra járni, elég megnézni a konyhakontrolling.hu-t és mindent másképp csinálni. Na jó, ez nem teljesen igaz, random elemeket átemel működő marketingstratégiákból, de közel sem áll ahhoz, hogy működjön a rendszer.

Ugyan még csak egy éve van piacon, de nincs jele sem az upsellnek, sem valami olyan szolgáltatásnak, amire szükség (értsd: fizetési hajlandóság) is van a piacon. Közgazdásznak állítja be magát, mégis úgy tűnik, hogy csak pénzt veszít az oldallal, és akár ingyenesen is elvégzi a munkát. Borzalmas üzletember.

Egyik reklámja kevésbé jó, mint a másik – mondjuk, hogy próbálkozott legalább. 🙂 Persze aki elutasítja a marketinget, az meg is érdemli ezt.

KonyhaKontrolling átverés

Termékek

Egyetlen fizetős terméke a pénzügyi coaching. Van egy költségvetéskövető rendszere is, amiből nagyon kéne egy olyan verzió, amit pulzussal rendelkező emberek is tudnak használni. Ezt lehetne csalitermékként is használni.

Persze úgy nehéz marketingstratégiát készíteni, ha magadból indulsz ki, ezért egy terméken csak az érdekel, hogy mennyire hasznos, az nem, hogy mennyire akarja valaki megvásárolni…

A Youtube csatornán látszik, hogy nem szeret videót vágni. A költségkövetés feltöltése egészen egyedi, mégis talán túl kevés izgalmat tartogat az átlagos néző számára. A bejegyzés írásakor tapasztalt 47-es feliratkozószám talán nem is véletlen. Egy kicsit ide tartozik, hogy talán érdemes lenne egyetlen közösségi csatornára fókuszálni, és ott sikereket elérni, mint 100-at nyitni.

SEO

Az egyik dolog, amit láthatóan tudatosan használ, az a SEO, vagyis a keresőmotor optimalizálás. Ha 5 éve kezdi, talán egész sikeres is lehetett volna a pénzügyi blogok közt. A nagyobb probléma, hogy napi témákról alig ír, ami azért jelentősen behatárolja a lehetőségeket.

Amiket szívesen csinál és be is jönnek, azok a kalkulátorok (nettó-bruttó számító, kamatos-kamat vagy éppen a vállalkozások adózása kalkulátor), bár sokat nem segítenek a termék eladásában. Viszont azok legalább hasznosak.

Kapcsolatok kezelése

Alig egy éve van a piacon, és valószínűleg több embert dühített fel az írásaival, mint sokan egy élet alatt. Lehet, hogy ő ezt élvezi, de nem túl jó stratégia hosszabb távon. Azt látjuk az interneten, hogy azok tudnak sikeres vállalkozók lenni, akik hasonló emberekkel veszik körül magukat, egymás közönségét felhasználva növekszenek, közösen hoznak létre tartalmat. (Egyébként ez a valóságban is így van, azok lesznek sikeresek, akik amellett, hogy tudnak adni és kapni, a megfelelő embereket is magukhoz tudják vonzani. Ez utóbbi talán fontosabb, mint az előbbi.)

Ezt nagyon nehéz fenntartani, ha valaki egy kritikai (vagy ellenálló) szerepből közelíti meg a dolgokat. Rövid távon lehet, hogy segít, de hosszú távon mindenképpen vissza fog ütni.

Tartalom

Van, aki szerint neoliberális nézeteket vall, de talán jobban járunk, ha azt mondjuk, hogy a személyes felelősségvállalás és az egyéni célok fontossága mellett van. Mivel ebből vezet le elég sok mindent, így megkérdőjelezhető, hogy nem csak egy ideológiai szócső-e. Ennek eldöntését az olvasóra bízom.

Talán érdekesebbek a személyes pénzügyeiről szóló bejegyzések, kérdés, hogy megéri-e a heti posztolást, és nem arra megy ki a játék, hogy egyszerű tartalomgyártás történjen, mint annyi más oldalon.

A tartalomhoz szorosan kötődik a címek adása. Gondolom senki számára nem titok, hogy az interneten a cikkek legfontosabb része a cím. Ettől függ a kattintások nagy része, ezért létezik a szép magyar clickbait fogalom is.

Azt hiszem, hogy erről az oldalról borzalmas a helyzet, de a megkapó címek kitalálásának képességét blog írásának kitalálása előtt kellett volna kifejleszteni, felmérni.

Összességében nem rossz, de a jó nem ilyen. Átverésnek nem nevezném, de nagy szerencséje, hogy van normálisan fizető állása.

Ha szeretnél némi iránymutatást a pénzügyekkel kapcsolatban, add meg a telefonszámod és felveszem veled a kapcsolatot:

6 comments on “KamuKontroller – avagy akasztják a hóhért

    1. nem tűntem el, de keményebb hetem volt, aztán hétvégén nem voltam itthon. Viszont útközben meg is hackelték az accom (most jelszót állítottam, remélem már jó lesz)… :/

      (ha arra gondolsz, hogy miért nem posztoltam ezt a bejegyzést, annak csak az az oka, hogy ez móka, nem annyira gazdasági téma 😉 )

  1. Pl. reddit . com /r/kiszamolo/comments/ndj71i/csokhitel_%C3%A9rdemes_felvenni/ “Comment removed by moderator” pedig oda biztosan írtál több választ is.

    1. amiben https van, azt automatikusan moderációra írja elő, de ha látom, átengedem 😉

      Én látom egyébként a kommentjeimet abban a subredditben, de az már lehet, hogy a visszaállítás, ha továbbra sem látod, az nem tudom, hogy miért lehet. :/

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé.