Az online marketing legfontosabb része, hogy a célközönséged, akiket ki tudsz szolgálni, megtaláljon, és megbízzon benned. A mai bejegyzés arról szól, hogy hogyan találnak meg a megfelelő emberek keresőn keresztül, organikusan. Ez csak egy bevezetése a pénteki bejegyzésnek, fontos, de alapszintű infókat tartalmaz azok számára, akik nem tudnak sokat a SEO-ról.
Ne feledd like-olni a facebook oldalam, hogy ne maradj le egy bejegyzésről sem. Ezen kívül csináltam instagramot is, ahol könnyebben emészthető, egyszerű ötleteket adok a mindennapokra, kövesd azt is! 😉
Nem vagyok online marketing szakértő, sőt! De ha a blog indításakor tudtam volna, amit most tudok, soha nem léptem volna az online világba. Éppen ezért néha kritikusan fogok hozzáállni a témához, de szívesen olvasok velem ellentétes véleményeket is a kommentek között.
SEO: így kerülsz a Google találatok tetejére (fizetés nélkül)
Ezt hívják SEO-nak, keresőoptimalizálásnak. A nyugati világban a keresések túlnyomó többségét a Google birtokolja. Az innen jövő megkereséseket organikus elérésnek hívjuk.
A SEO három fő részből áll.
Technikai SEO
Ide tartozik az oldal átláthatósága, betöltési sebessége, meg pár kisebb dolog. Ehhez egyáltalán nem értek, ezért jobb híján bízok a tárhelyszolgáltatóban és a WordPressben.
Kulcsszavak és szövegírás
A kulcsszavak segítenek a Google számára meghatározni, hogy az oldalad mivel foglalkozik. Nagyon sok minden múlik ezen, hiszen elméletben egy kulcsszóra havonta kereshet 0 ember, vagy éppen 100 ezer is (spoiler, amire 100 ezren keresnek, ott egy ideig nem leszel az oldal tetején 😉 ). Szóval legyen sok kulcsszó a szövegedben – változatosság, ragozás pedig smafu?
Amikor elkezdtem az oldalt, engem erőteljesen demotivált, hogy a Google figyeli, hogy hogyan néznek ki a jól teljesítő oldalak, hány szó kerül rá, milyen mondatszerkezettel. A feladat tehát az, hogy írj a Google-nek tetsző módon, kevés szóval, egyszerű mondatokat. A helyzet (szakértők szerint) sokat javult az utóbbi években, az algoritmus egyre fejlettebb, így a preferált írásmód egyre közelebb áll egy valódi emberéhez. Hogy mennyire, azt nem tudom megmondani, de azt gyanítom, hogy hosszú út van még a tökéletes algoritmusig.
Kevesen tudják, de az interneten olvasott szövegek nagy részét profi szövegírók (copywriterek) írják. Ezért van az, hogy ha valami problémádra keresel megoldást, akkor az oldalak, amelyeket megnyitsz, mind ugyanazt az alap információt tartalmazzák, kicsit más megfogalmazásban. A szövegírók ugyanis (általában) bölcsész végzettségűek, honnan is érthetnének pénzügyekhez, SEO-hoz, vagy a főzéshez. Elolvasnak 3-4 hasonló oldalt, és abból írnak egy összefoglalást.
Üdvözöllek az interneten!
Jobb esetben a szakmai oldalaknál van valamiféle hozzáadott érték, de mivel sok esetben a forgalom többet ér, mint a szakmaiság, így a lényegi tartalmat gyakran háttérbe szorítja az „optimális” forma.
Bejövő (és kimenő) linkek
Talán a legfontosabb, és legnehezebben elérhető tényező a bejövő linkek. Az oldaladra mutató linkek azt mutatják a Google számára, hogy helyes információt ad az oldal. Állítólag újabban már azt is figyeli, hogy a márkanévről milyen kontextusban beszélnek, de nem tudom, hogy mennyire megbízható ez az állítás.
A bejövő linkek építése drága és időigényes feladat, ezért sokan ún. blackhat módszerekhez folyamodnak, de ezt a Google később “megbosszulja”, így érdemes kerülni például a linktárakat, amiknek az egyetlen célja a sok bejövő link építése, de még a fizetett PR cikkeket sem fogja jutalmazni a Google.
Összességében ezek a számok adják meg egy domain Google pontszámát, ez fogja meghatározni, hogy egy-egy kulcsszó keresésekor mennyire leszel az oldal tetején. Saját tapasztalatból el tudom mondani, hogy a Google 3. oldalára bármit eldughatsz, senki nem fogja megtalálni.
A másik dolog, ami a blog megnyitásakor eléggé letörte a lelkesedésem, az az volt, hogy akárhol olvastam a forgalom növeléséről, azt a következtetést kellett levonnom, hogy nagyon nehéz helyzetben van az, aki örömét akarja lelni az írásban, de szeretné megmutatni is valakinek.
A legdemotiválóbb pedig az volt, hogy olyan témákról (valójában kulcsszavakról) kéne írnom, amire nagy keresési forgalom van. Aki jobban körbenézett a blogon, az látja, hogy ezt nem tartom be, igyekszem arról írni, ami éppen érdekel, de a keresőmotor (vagyis inkább az internetes keresési eredmények) ezt a megoldás nem nagyon fogja jutalmazni.
Youtube
Talán érdemes pár szót szólni arról, hogy az utóbbi években a Youtube is népszerű keresőmotorrá vált. Akinek valami problémája van, szinte azonnal ott keresi a megoldást. Ugyan sok tapasztalatom nincs vele, de bizonyos vállalkozások számára a Youtube keresőoptimalizálás nagyon hasznos lehet. Ez itthon még gyerekcipőben jár, de például Dr. Novák Hunor Youtube csatornája jó példa erre. Ha magánegészségügybe mennék, valószínűleg elsőre őt keresném.
Remélem tetszett a bejegyzés, kommentelj bátran, nézz körbe, vagy oszd meg a barátaid közt (kattints a lenti facebook gombra).
Ha a pénzügyeid helyretételében szükséged lenne egy kis segítségre, abban szívesen segítek bármiféle értékesítés nélkül. Kattints ide a részletekért! Még youtube reklámot is készítettem. 🙂
Legutóbbi hozzászólások